Direktlänk till inlägg 27 augusti 2013

Ny häst och logga.

Av Fylgias Islandshästar - 27 augusti 2013 10:39

Nyheter för dagen.


Ikväll kommer en ny häst. En super fin häst som jag ska låna in över vintern. Hon kommer gå här för lite utveckling men kommer också kunna fungera som lite undervisningshäst. Då hon är snäll och inte har några som helst "problem". Så inom kort kommer jag starta undervisning. Riktigt hur och när har jag inte till hundra utvecklat än. Men det kommer.


Vi laddar inför träningstävling med lokalklubben den 7 September. Den nya hästen skall troligtvis med. Sen kanske Hetta. Det beror på hur snabbt vi kommer igång. Sen är det 14-15 September i Sundsvall och Krafturs KM som gäller. Dit ska jag med Hugge, tänkt pass och femgång. Sen ska även Kná med i Tölt och fyrgång. Jobbar lite med tempoväxlingr och lite stegökning i tölt men har inte bestömt hundra om det blir lätt klass eller öppen med Kná.


Jag har under några dagar jobbat med Logga. Så nu är den änligen klar. =) Nu ska jag trycka upp visitkort och flyers.


 

Runorna står för Fylgias. Känns väldigt passande. =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fylgias Islandshästar - 18 september 2013 09:36

Har funderat mycket på hur man fattar galopp.   Då jag varit aktiv i när nog alla rid-dicipliner så har jag fått lära mej massa olika sätt och olika träningssätt att få hästen att fatta rätt galopp.   Vet du hur du fattar galopp på din häst? ...

Av Fylgias Islandshästar - 16 september 2013 10:24


Först vill jag visa en sån super bra bild på min disskution jag la fram i förra blogg inlägget. Där vi ser en islandshäst (Solfari från Oviksfjällen) som går i underbar bärighet i tölt. Här ser du verkligen att ryttaren sitter i "uppförsbacke" och hä...

Av Fylgias Islandshästar - 6 september 2013 11:34

Läste två väldigt intressanat artiklar på nätet om hästens form och anatomi. Hur hästen bär sig utan ryttare och hur det bär med ryttare.   Här är första länken, och här andra.   I vila har hästen största delen av sin vikt på framdelen. Men y...

Av Fylgias Islandshästar - 26 augusti 2013 10:18


      Jag har tänkt mycket på att lära sig. Att man aldrig är fulllärd. Jag har kommit en br bit i min kunskap med hästarna. Jag har vissa styrkor och färdigheter i min träning med hästar. Sen lära jag mej mer för varje dag när jag jobbar. Jag ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards